speciális téma
Hírlevél küldés előnyei, a Mailchimp előnyei
Hírlevél küldés előnyei márkaépítési, marketing, technikai és kapcsolati szempontból is számosak. Ebben a cikkben minden részletesen kifejtem. Ez Mellett a Mailchimp hírlevélküldő előnyeit is bemutatom. A
hírlevél küldés már több évtizede az egyik legjobb eszköz
kapcsolat tartásra, építésre, sok emberrel való kommunikációra,
marketingre, és márkád építésére. Az átlagos hírlevél
felhasználó számára a hírlevél nem több egy szoftvernél,
amely megszabadítja attól a nyűgtől, hogy sok embernek egyenként
küldje ki ugyanazt az üzenetet.
Erre
azonban az egyszerű e-mail programok is képesek. A hírlevél
sokkal több ennél, valójában egy olyan lehetőség, amely több
kommunikációs szintet hordoz magában, és a kapcsolatépítés
egyik legjobb eszköze. Ha bármilyen olyan tevékenységet végzel –
legyen az akár hobbi – amely által sok emberrel kerülsz
kapcsolatba, - akkor ezen eszköz kihagyása olyan, mintha a
felkínált jármű helyett, gyalog mennél el mindenhova.
A
hírlevélben olyan sok lehetőség rejlik, hogy szinte fel sem lehet
sorolni. Egészen művészi szintre lehet emelni azt, ahogyan a
különböző emberekkel másként kommunikálsz és mégis
egyszerűbben. Ebben az e-könyvemben számtalan esetet említek, amikor a hírlevél
hihetetlenül hatékony.
A hírlevél küldés előnyei különböző szempontokból
A hírlevél küldés előnyei márkaépítés szempontjából
1.Olvasótábor növelése
Napjainkban
számtalan elektronikus felület áll rendelkezésre, hogy
üzenetünket célba juttassuk. De tudod mit figyeltem meg? Sokszor
az e-mail hatékonyabb, mint például a közösségi oldalon való
közzététel. Valami miatt az emberek az e-mailt komolyabban veszik.
Ráadásul vannak, akik nincsenek jelen, vagy nem szeretik a
közösségi oldalakat és hasonlókat, de az e-mailjüket mindig
elolvassák.
Mindegy,
hogy könyvet írsz, vagy csak a vállalkozásod szolgáltatásait
árulod, ahhoz, hogy rendszeresen olvassanak, az egyik legjobb eszköz
a megfelelő időben kiküldött e-mail.
2.Tanítás-oktatás
Ennek
talán nem kell a hasznosságát bemutatnom, de a lényeg itt az,
hogy ez az egyik legjobb mód a márkaépítésre is. Ha valamiben
szakértő vagy, vagy a cég szolgáltat, akkor az emberek képzése
nagy fokú elkötelezettséghez vezet, ami egyre erősebbé teszi a
kapcsolatot velük.
3.A márkaépítés
A
márkaépítésnek a hírlevél csak az egyik eszköze, de a
legerőteljesebbek közül való. Van valami különös pozitív
hozadéka annak, ha valakitől, vagy egy bizonyos cégtől
rendszeresen előnyös, hasznos, jó érzést keltő üzeneteket
kapunk. Ez akkor működik jól, ha a kampányokat és eladást
leszámítva – akár spontán módon is – hasznos a hírlevél.
A hírlevél küldés előnyei marketing és értékesítés szempontjából
1.Érdeklődés-vágy felkeltése
Mikor
tudsz valakire nagyobb-jobb hatással lenni: ha csak egyszer
kommunikálsz vele, vagy ha többször? Egy termék, vagy
szolgáltatás előnyét sokszor nem is tudod mind elmondani, de ha
apránként, érdekesen bemutatod, fel lehet csigázni az
érdeklődőket. Mivel az emberek különböző
személyiségtípusokba tartoznak, a több oldalról közelítő
hírlevelek megnövelik az esélyét, hogy eltaláld a
mozgatórugóikat.
2.Értékesítés - vevőszerzés
A
ritkább esetektől eltekintve a
vevőszerzés egy folyamat, az emberekben lejátszódik egy
forgatókönyv, mielőtt valamire igent mondanak. A hírlevél
kiválóan alkalmas arra, hogy meghatározott lépések
alkalmazásával eljuttathasd a kíváncsi olvasót az „alig
várom, hogy megvehessem” állapotba.
3.Kampányok
A
kampány egy célzott folyamat, amelynek során valamit egy bizonyos
ideig elérhetővé teszel. Ennek különlegesnek és fókuszáltnak
kell lennie a figyelem szempontjából, hogy megragadja a
célközönséget, és cselekvésre bírja. Ez hírlevél nélkül
nem megy. Pontosabban: lehet más módszereket használni, de kevés
van, amely hatékonyabb.
Technikai szempontból
1.Automatizálható
Semmi
sem könnyíti meg jobban a munkádat, mint amikor beállítasz
valamit, és az helyetted megteszi ugyanazt a műveletet számtalan
alkalommal. Automatizálás nélkül szinte nem is lehet komoly
eredményeket elérni, nagy számú emberrel rendszeresen,
tervezetten kommunikálni.
2.Hatástöbbszöröző
Az
automatizálásból következően – és azt ügyesen felhasználva
– megsokszorozhatod a hatást, amit hírlevél nélkül talán nem
is lehetne. Ugyanis a hírlevélküldő az egyik legolcsóbb, és
árához képest az egyik legértékesebb hatástöbbszöröző
eszköz.
3.Hírlevél küldés előnyei - Időtöbbszöröző
A
hírlevélküldő olyan, mintha végtelenül sok kezed lenne, amit
egyszer megírsz, korlátlan alkalommal, s számtalan helyre
elküldheted. Ezzel pedig rengeteg időt spórolsz meg. De nem csupán
megspórolsz, hanem azt az időt, amelyet ennek kidolgozásával
töltöttél, később sokszorosan felhasználhatod, hiszen a levelek
kiküldésével mindig „kamatozik”.
4.Mérhető
Minden
jobb e-mail küldő rendszer kimutatást nyújt arra vonatkoztatva,
mi történt a hírleveleiddel. Látod mit, mikor, mennyit és hova
küldtél ki. Látod a megnyitási arányt, és azt is, hányan
kattintottak az üzenetben küldött linkedre. Ezekből pedig
következtetéseket vonhatsz le, egyre hatékonyabbá teheted a
folyamatot és tervezhetőbbé.
A hírlevél küldés előnyei kapcsolatépítés szempontjából
1.Bizalom növelés
Az
emberek többségénél a bizalom megszerzése nem egyik pillanatról
a másikra történik, hanem hosszabb időre van szükségük. A
következetes, rendszeres, és egymásra épülő e-mailek
fokozatosan a megbízhatóság érzését keltik a feliratkozóban.
Ennek mélysége a személyedtől és a kommunikációd minőségétől
függ.
2.Hírlevél küldés előnyei - Kapcsolatépítés
A
kapcsolatépítés egy hosszabb folyamat, s abban különbözik az
egyszerű kommunikációnál, hogy hosszú távra alapoz. A jó
hírlevélküldőnek nem az a fő célja, hogy egyszer valamit
vegyenek meg tőle, hanem hosszú éveken át szívesen olvassák
őt, és igényeljék, amit ő nyújt, legyen bármilyen termék,
vagy szolgáltatás.
3.Kapcsolat ápolás (olvasói, vásárlói)
Míg
a kapcsolatépítés eljuttatja a hírlevél olvasót egy szintre,
addig a kapcsolat ápolás arra szolgál, hogy meg is tartsa ott. Ha
a vásárló érzékeli, hogy nem csak addig volt fontos, amíg meg
nem vásárolt valamit, hanem utána is, az sokat jelent számára. A
kapcsolat ápolásában van a legnagyobb közösség, rajongó és
vásárló építő erő.
Egyéb előnyei
1.Személyre szabható
A
hírlevelet csoportonként, vagy szegmensenként más-más céllal és
kommunikációs stílusban elkészítheted. Tesztekkel mérheted is,
melyik üzeneted, tartalmad a jobb, hatásosabb. Anélkül, hogy
egyenként kellene foglalkoznod a feliratkozókkal, mégis többféle
módon kommunikálhatsz velük.
2.Hírlevél küldés előnyei - Rendszeresség
Ez
az egyik nagy előny, persze csak akkor, ha kihasználod. Nem kell
attól félned, hogy elfelejted, mert amit beállítasz,
automatikusan végrehajtódik. Még akkor is, ha egyébként nem vagy
annyira rendtartó típus, a tervezéssel és előre felkészüléssel
egy csomó munkától felszabadítod magad. A rendszeresség
eredménye a feliratkozói oldalról a fokozott érdeklődés,
bizalom, elismerés, és igény irántad.
3.Nem nyilvános
Gondoltad
volna? Igen, erről legtöbben elfeledkeznek, pedig ez is egy előny.
Ha az interneten kiírsz valamit, az nyilvános, vagy legalábbis egy
meghatározott réteg számára elérhető. A hírlevél azonban
személyes üzenet, és az e-mail fiókokban landol. Tehát amit nem
akarsz nagydobra verni – pl. belsős kampány – azt meg tudod
tenni hírlevelezéssel.
A Mailchimp hírlevélküldő előnyei
A
Mailchimpnek számtalan előnye van, amelyeket nem fogok mind
felsorolni. Ami miatt itt szerepel, az a viszonylagos egyszerűsége,
és hogy az ingyenes verziója is számtalan dologra megfelel. Bár
én a fizetős verzióját használom, számtalan lehetőség van,
amelyet még ki sem próbáltam, olyan sok mindenre gondoltak a
tervezők.
A
Mailchimp akkor is jó lehet, ha csupán bloggerként használnád,
és akkor is, ha saját vállalatod van. Ugyan nem magyar, ezért
alap angol tudás nem árt, de minden fontosabb információt akár a
Google fordítóval is megtudhatsz. Nézzünk néhány alapvető
előnyt.
1.2000
feliratkozóig és havi 12 000 kiküldött levélig ingyenes. De ami
még ennél is nagyszerűbb, hogy 2017 óta automatikus üzeneteket
is lehet küldeni az ingyenes verzióban.
2.A
fizetős verziók számtalan féle
kiküldési lehetőséget nyújtanak és a kiküldhető emailek száma
korlátlan.
3.Nagy
a szegmentálási variálhatósága. Korlátlan mennyiségű, általad
meghatározott csoportokra, mezőkre, vagy viselkedésre beállított,
automata, vagy statikus szegmensed lehet.
4.Rengeteg
sablonja és különböző kommunikációs formákhoz illő sémája
van, olyan e-mailt
készítesz, amilyent akarsz.
5.Nagyon
sokféle szoftverrel összeköthető (pl. Google Analytics,
webáruház, stb.).
6.Egy
fiókon belül többszintű hozzáférés kialakítása lehetséges.
7.A
használata a lehető legyegyszerűbbre van tervezve és mindenről
található lépésről-lépésre leírás.
8.Jó
támogatás: Amellett, hogy mindenhez van szöveges és/vagy videós
útmutató, fórumok, blog, „gyakorikérdések”,
chat tartozik hozzá, és természetesen az ügyfélszolgálattal is
fel lehet venni a kapcsolatot.
A
Mailchimpre itt tudsz
regisztrálni: MailChimp
Ha
hírlevélküldéssel kapcsolatban bármi kérdésed van, technikai,
marketing, kommunikációs, pszichológiai, stb. vagy csak
információkat keresel, és használsz hírlevélküldést, akkor
csatlakozz a csoportunkhoz!
Ha
tetszett, oszd meg másokkal is!
A
cikk szerzői jogvédelem alatt áll – copyright © 2018.07.23. -
engedély nélküli felhasználása, másolása tilos.
Post a Comment