M. Szolár Judit író, bemutatkozás, könyvek - Alkotó Blogger Portál Magazin

M. Szolár Judit író, bemutatkozás, könyvek

M. Szolar Judit iro, bemutatkozas, konyvek
 M. Szolár Judit író bemutatkozás, könyvek




M.Szolár Judit vagyok. Az az igazság, hogy nem szeretek magamról beszélni, nem hiszem, hogy az olvasókat érdekelné az én sablonos életem.
Amikor azt kérik, hogy beszéljek magamról, műveimről, mindig egy csodálatos íróval, Illyés Gyulával készült interjú jut eszembe. Ő azt mondta, nem szó szerint idézem: Nem én vagyok a fontos, az író, hanem azok, akikről a történeteim szólnak!
Én is ezt vallom, ne engem kedveljenek, hanem azokat a történelmi nagyjainkat és tetteiket, akikről a regényeim szólnak.



Röviden néhány mondat rólam


Békéscsabán születtem 1954- ben. Bár már nem ott élek, de a szülőföld mindig haza hív. 44. éve kiegyensúlyozott házasságban élek párommal, két csodálatos felnőtt fiúnk és három gyönyörű unokánk van.
Sosem készültem írónak, azt hittem író csak az lehet, akinek diplomája van. Ma már tudom, hogy tehetség, isteni szikra kell ahhoz valaki jó író legyen.
Nem történelemkönyveket írok! Regényeimben élnek a szereplőim.


Első regényem, a Rebeka


Az első regényem, a Rebeka, 2013 - ban jelent meg az United pc. Kiadó kiadásában.

 
 M. Szolár Judit Rebeka regény borító


Igazság szerint a honfoglalásról szerettem volna írni, de féltem attól, hogy kezdő íróként ez nagy falat lenne. Kutatásaim során nagyon sok könyvet olvastam a témával kapcsolatban, többek között Garam Éva régész és az általam nagyra becsült László Gyula professzor úr jeles tanulmányait.
Garam Éva szerette meg velem az avarokat, így született meg a főszereplőm, Rebeka, az avar hercegnő.
 A történet a honfoglalás korában játszódik, az akkori Kárpát- medencében élő népek életén keresztül mutatom be a honfoglalás egyes jeles eseményeit.  Két szálon fut a történet. Az avarok fejedelméhez érkező Zoltán, Árpád fia és az avar hercegnő Rebeka egymásba szeretnek, de útjuk elválik és kalandok sokasága vár rájuk.

A kiadó nagyon jó minőségű papírra nyomtatta a könyvet, ezáltal sajnos nagyon drága lett. Ma már nem ők adják ki, de még néhány példány fellelhető egyes könyvkereskedésekben.



(Megjegyzés: Itt olvashatod a Rebekáról írt cikket      Eyn)

Régi és új borítóval, e-könyvként a Publio Kiadó jóvoltából lehet megvásárolni.


 M. Szolár Judit Rebeka második kiadás


Rebeka – e-könyv


A második regényem, az István


 M. Szolár Judit István regény borító


Ennél a könyvnél már bátrabb voltam. István király jellemét a fiához, Imre herceghez írt intelmei alapján alkottam meg.
A történet Géza fejedelem uralkodásával kezdődik, majd István születésétől, gyermekkorán át egészen halálig követi szent királyunk életét.
Amit apja elkezdett, azt István véghezvitte.
Napjainkban sokan bírálják István munkásságát, meghamisított történelmünkről beszélnek. Én nem foglalok állást ebben, hiszek Anonymusnak.
Érdekes, hogy először a második könyvem jelent meg, és csak utána az első.
Az Istvánt a NOVUM PUBLISHING GMBH adta ki 2012.- ben.
Ebből is néhány példány még kapható:
Új kiadásban e-könyvként szintén a Publionál jelent meg.



 M. Szolár Judit István regény új kiadás


István – nyomtatott és e-könyv



 

A harmadik könyvem a Múlt és jelen



 M. Szolár Judit Múlt és jelen borító


Néhány rövid történet:
1849. július 31.- én a Nyergestetőt 200 bátor székely fiatal védte 1200 fős orosz és osztrák egyesített csapata ellen.
Az 1950.- es évek végén néhány merész férfi az állomáson fosztogatta az Oroszországba tartó élelmiszert szállító vagonokat, amit titokba szétosztottak az éhező családoknak.
Mindkét írásommal a hősöknek állítok emléket.
A jelenben játszódó két történetet tovább írtam a Bevethetők c. könyvemben.
Szintén a Publio Kiadó jóvoltából:

Múlt és jelen e-könyv



 

Első mesekönyvem a Mit mesél a kiskacsa



 M. Szolár Judit Mit mesél a kiskacsa mesekönyv


Az első mesekönyvem a Mit mesél a kiskacsa, amit Petra unokámnak írtam.
Csodálatos kislány, imádja az állatokat. Úgy három éves lehetett, amikor a kedvencei a kiskacsák voltak. Akkor még nekünk is volt néhány, így megadatott neki, hogy élőben láthatta, nem csak képeken.
A mese a tyúktojások közé keveredett két nagy tojással kezdődik, melyből két furcsa szerzet kelt ki. Mivel a tyúkok és a csibék állandóan bántják őket másságuk miatt, Hápi elindul, hogy megtudja kik ők valójában.
Nyomtatásban az United pc. kiadó adta ki, de nagyot csalódtam, amikor kezembe vettem.
Több mint 5 ezer Ft.- ba került és egy füzetszerű jelentéktelen könyvecskét kaptam.

Az e- könyv már a Publionál jelent meg, melynek a borítója is szebb lett.


 M. Szolár Judit Mit mesél a kiskacsa második megjelenés


Mit mesél a kiskacsa - e-könyv

Második mesekönyvem a Mese a felhőkről


 M. Szolár Judit Mese a felhőkről képes mesekönyv



A második mesekönyvem a Mese a felhőkről
.
Szeretek fotózni, mindig megcsodálom a szebbnél szebb felhőket, ezért nagyon sok képem van róluk.
Amíg a fiaim kicsik voltak, találgattuk melyik felhőnek milyen alakja van, mire hasonlít, én még ma is arcokat vélek felfedezni bennük.
Ezt a mesét azért írtam, hogy a gyerekek is megcsodálják a felhőket és megtudják, a felhők hozzák az esőt, táplálják a folyókat, tavakat, nélkülük kiszáradna minden.
Többségében saját képeim színesítik a történetet.

Mese a felhőkről - ekönyv




A Bevethetők című könyvem



Egy kicsit elkalandoztam a múltból a jelenbe és egy új műfajjal próbálkoztam, így született meg a Bevethetők című könyvem.



 M. Szolár Judit Bevethetők könyv borito




Magyarországon napjainkban játszódó bűnügyi történet, egy akciócsoport bevetéseiről szól.
Az akciócsoport feladata a veszélyes bűnügyek felgöngyölítése, őket bárhova bevethetik.
Meglepő fordulatokban gazdag történet.
A csoport vezetője Ákos, aki elég sajátos,” törvénytelen” módon vezeti le néhány akciót, amivel veszélybe sodorja társait és önmagát.
Politikusok, rendőrök és neves üzletemberek kerülnek képbe a bűnügyek kapcsán, akik tabunak számítanak a rendőrség számára.
Megrendelhető: mszolarjudit@gmail.com
Nem csak új műfajban próbálom ki magam, ez a könyv, egyelőre csak e-könyvként, magánkiadásban jelent meg.

Megjegyzés: Ezt a könyvet már bemutattam a könyves blogomban: M. Szolár Judit Bevethetők    (Eyn)





Mesél a szülőföld



A most (2017 ősz) készülő könyvemben ötvözöm a történelmet a mesével.

Mesél a szülőföld a cím, az alcím Békéscsaba Őskor - Ókor.

A borító még nincs készen, de biztos, hogy ez a kép lesz, melyet magam készítettem.

 

 M. Szolár Judit Mesél a szülőföld saját kép borító



Előszó


Kedves olvasóm, egy nagyon érdekes történetet szeretnék elmesélni.
Békéscsaba múltját kutatva felkerestem a Csabai könyvtárat, egy halom kötettel a táskámban megpihentem a Körös-part egyik padján. Gyönyörű nyári nap volt, az öreg fák kellemes árnyékában néztem a Körös sima víztükrét, hallgattam a madarak énekét.  Ahogy az egyik öreg fa vízbe lógó ágait néztem, egy gondolat motoszkált a fejemben: Ha ezek a fák beszélni tudnának, mennyi mindent megtudhatnék városom múltjáról, történetéről. Lágy szellő támadt és fák ágai enyhén hajladozni kezdtek, mintha a gondolatomra bólogattak volna.
Meleg szellő simított végig az arcomon, mintha egy meleg anyai kéz simogatta volna meg. Becsuktam a szemem, végtelen nyugalom áradt szét bennem. Egy hang szólalt meg valahol a közelemben.
- Tudom, hogy a múltamat kutatod, ha meghallgatsz, én szívesen elmesélem neked.
Riadtan nyitottam ki a szememet, gyorsan körbenéztem, kerestem a beszélőt. Néma csend vett körül, még a madarak is elhallgattak, senki nem volt a közelemben.
- A szülőfölded beszél hozzád. Nézz körül, ott vagyok mindenben, a fűben, fában, vízben, földben, ez vagyok én.
Miután kicsit megnyugodtam, arra gondoltam, hogy agyamra ment a kutatás és már képzelődök.
- Nem vagy őrült, gondold azt, hogy álmodsz. Álmodban minden lehetséges!
Becsuktam a szememet, hátra dőltem és némán bólintottam.
Megszűnt körülöttem a valós világ és hallgattam szülőföldem meséit.

 
M. Szolár Judit



A célközönségem 1-110 éves korig, magyar történelemtől a mai történéseken át a mese világába, mindenki megtalálhatja olvasnivalóját.

Weboldalam: M. Szolár Judit

Facebook oldalam: M. Szolár Judit művei


Ha tetszett, nyomj egy lájkot, és/vagy g+, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!

1 megjegyzés:

Üzemeltető: Blogger.